אוג' 11

טיול לבורמה

בקטגוריה טיולים למזרח הרחוק

שם המאמר: טיול לבורמה
דורג על ידי מוניק בתאריך 11.08.13
דירוג המאמר: 4.5

בורמה או בשמה הנוכחית מיאנמר היא מדינה בדרום מזרח אסיה. המדינות השוכנות בסמיכות הן תאילנד, לאוס, סין, הודו ובאנגלדש.

שלא כמו לארצות רבות במזרח אסיה לא מגיעים לבורמה תיירים רבים למרות שיש כאלה המגיעים לטיול לבורמה ונהנים מנוף מרהיב ומהכנסת אורחים כמו שרק הבורמזים יודעים לתת. רבים מבין תושבי בורמה דוברי אנגלית והם יוצרים קשרים עם האורחים המגיעים למדינה ופותחים בשיחות חולין.

עיקר פרנסת תושבי המדינה היא מחקלאות ומתיירות. כל התושבים יודעים שחשיבותה של התיירות לארצם גדולה. הענף העיקרי הוא חקלאות אבל עם הזמן מתפתח גם ענף התיירות.

למרות היות בורמה מדינה ענייה תושביה מטפחים את היערות והנהרות. היא אינה מדינת תיירים מובהקת ואין בה תיירים רבים. תרמילאים לא מגיעים לטייל בה כמו במדינות השכנות תאילנד והודו.

Myanmar by eGuide Travel, on Flickr

תושבים רבים מבורמה גרים על גבי הנהרות והתיירים שמגיעים בטיול לבורמה חווים את חיי התושבים. כל מי שמגיע לטיול בבורמה מגיע לנהרות עליהם מתגוררים תושבים. זוהי חוויה שלא ניתנת לצפייה במדינות רבות.
הזמן המומלץ לטיול בבורמה הוא בן שבועיים לשלושה שבועות. אפשר לטייל במדינה באופן עצמאי אבל רצוי יותר להצטרף לטיול מאורגן. יש כמה חברות בארץ דרכן אפשר לצאת לטיול בבורמה. כדאי לעשות סקר שווקים טרם סגירת העיסקה ולבדוק את כל ההיבטים.

טיולים מאורגנים לדרום אפריקה.

אפריקה מושכת תיירים מכל העולם בעיקר בגלל חיות הבר והטבע הפראי. כמעט בכל מדינה באפריקה יש ספארי בו מסתובבת חיות בר באופן חופשי.

רפובליקת דרום אפריקה שהייתה קולוניה הולנדית עד 1910 שנה בה קיבלה דרום אפריקה את עצמאותה. על אף שהולנד שלטה שנים רבות בדרום אפריקה מעולם לא התקיימה בה הפיכה צבאית.
בשנת 1948 עלתה לשלטון בדרום אפריקה מפלגה שהנהיגה את שלטון האפרטהייד. שלטון האדם הלבן. התושבים השחורים שימשו כמשרתים ועבדים לבעלי האחוזות הלבנים והייתה הפרדה מוחלטת בין הלבנים לשחורים. רק בשנת 1990 בוטל האפרטהייד.

דרום אפריקה היא מדינה שמושכת אליה מטיילים ותיירים רבים ואפשר לעשות זאת באופן עצמאי. מרבית התיירים הישראלים מעדיפים לצאת בטיולים מאורגנים לדרום אפריקה וזאת משום הנוחיות. כל החברות המתכננות טיולים מאורגנים לדרום אפריקה כוללות בתכנית ולוח הזמנים ביקורים באתרים הרבים המפוזרים במדינה.

בתכנית הטיולים המאורגנים לדרום אפריקה נכללים לרוב מפגשים עם תושבי המקום ולימוד על אופן החיים שלהם. דרום אפריקה היא המדינה העשירה ביותר במחצבים וטבעיים בכל אפריקה בין היתר ביהלומים, פחם ופלטינה.

האקלים בדרום אמריקה הוא קיצוני בהתאם לעונה. בקיץ יכולה הטמפרטורה להגיע עד ל-50 מעלות צלזיוס ובחורף לרדת עד ל-15 מעלות מתחת לאפס. מן הסתם טיולים לדרום אפריקה מתאימים בעונות שבין הקיץ לחורף.

ברוב הטיולים המאורגנים לדרום אפריקה שיוצאים מישראל משלבים ביקור בקהילה היהודית שמונה למעלה מ-70 אלף תושבים. רוב יהדות דרום אפריקה היגרה מהמדינה ורבים עלו לישראל והקימו בה את משפחותיהם.
רוב הטיולים המאורגנים לדרום אפריקה מתרכזים בערים הגדולות כמו פריטורייה וקפטאון. מרבית האתרים נמצאים בערים אלו. בערים אלו ישנם שרידים לתקופה בה שלטה המפלגה שדלגה באפרטהייד ולאחריה.
מי שעמד בראש המתקוממים כנגד השלטון הלבן היה נלסון מנדלה הידוע שישב שנים רבות בכלא עד ששוחרר. בימים אלה בהיותו למעלה מ-90 נמצא נלסון מנדלה מרבית הזמן בבתי חולים עקב בעיות בריאות הוא שימש סמל ההתקוממות והוא סמל להצלחה לרבים מבין תושבי דרום אפריקה.

כל הטיולים המאורגנים לדרום אפריקה מלווים במדריך ישראלי שהתמחה בהיסטוריה והגיאוגרפיה של המדינה והוא זה שדואג לכל צרכי חברי הקבוצה. מרבית הטיולים הם לתקופה של בין 10 ל-14 ימים.

התגובות סגורות